piątek, 15 listopada 2013

Aromatyczne flaki z boczniaków

Kolejne zbiory z naszej plantacji  i kolejne boczniakowe danie :D
Flaki z boczniaków


SKŁADNIKI:
boczniaki
2 l wody
tacka włoszczyzny
3 ząbki czosnku
sól, pieprz, imbir mielony,lubczyk, ostra papryka mielona, majeranek- dużo majeranku, liść laurowy, ziele angielskie
1 łyżeczka masła 
1 łyżka oleju 

Boczniaki pokroić w poprzek tak, aby przypominały flaczki wołowe.  Warzywa obrać i zetrzeć na tarce z dużymi oczkami. Cebulę obrać i pokroić w kostkę.
Cebulę podsmażyć na tłuszczu, po chwili dodać pokrojone boczniaki  i posiekany ząbek czosnku. 


Przesmażyć i dodać do gotujących się startych warzyw tworzących bulion. Dodać przyprawy i gotować aż wszystko zmięknie maksymalnie 15 minut.
Na koniec proponuję delikatnie zagęścić zacierką z masła i mąki.


Szybko i pysznie !!

3 komentarze:

  1. Narobiłaś mi smaka :) Próbowałam kiedyś robić , wyszło niejadalne ... chyba przesadziłam z przyprawami. Zapisuję, żeby spróbować jeszcze raz !

    OdpowiedzUsuń
  2. To są moje pierwsze w życiu flaki :D Czasem próbowałam po łyżce tych prawdziwych wołowych, wiec znałam znak. Boczniakowe naprawdę godnie zastępują mięsne, a są o niebo łatwiejsze w przyrządzeniu. Pozdrawiam – dotyczy posta: Aromatyczne flaki z boczniaków

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne, i jeszcze z własnej uprawy. Wyglądają jak prawdziwe :) Flaki wegetariańskie :)

    OdpowiedzUsuń