poniedziałek, 9 marca 2015

Moja ulubiona zupa ogórkowa

Moja ulubiona zupka z ogórków kiszonych mojej mamy :)




SKŁADNIKI:
kiszone górki mojej mamy
włoszczyzna
kilka ziemniaków
żeberka wieprzowe
koperek
sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy
śmietana 18% 




Do większego lub średniego garnka włożyć żeberka, wlać zimną wodę. Zagotować, ściągnąć szumowiny , następnie zmniejszyć ogień. Dodać  sól, przykryć i gotować mięso przez około  pół godziny na małym ogniu. Następnie dodać ziele angielskie, listki laurowe i ziarenka pieprzu.
Marchewkę, pietruszkę i selera obrać, opłukać i w całości dodać do zupy wraz z porem i cebulą. Zupę gotować przez kolejne 30 minut na małym ogniu pod lekko uchyloną pokrywą. 
Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i dodać do zupy. Zupę gotować na małym ogniu do miękkości ziemniaków, przez około 15 minut.
Ogórki zetrzeć na tarce. Dodać do zupy. Gotować przez około 7 - 10 minut do miękkości ogórków. Na koniec dodać posiekany koperek.
Odstawić zupę z ognia. Z ugotowanej zupy wyjąć natkę, seler, pietruszkę, cebulę, pora i pokroić w kostkę i ponownie wrzucić do zupy. Wyciągnąć również żeberka i je oskubać, mięsko wrzucić do zupy.


Śmietanę włożyć do większego kubka i stopniowo - po 1 łyżce - dodawać wywar cały czas mieszając. Następnie tak zahartowaną śmietanę przelać do garnka z zupą. Wymieszać. Podawać oproszoną koperkiem.


SMACZNEGO !!!
Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja Zielono mi!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz